menubar ADD logo
Dopingregistret.dk
Gå til forsiden Betingelser FAQ
Om Kontakt

FAQ


 

Hvorfor har man oprettet Dopingregistret.dk?

Dopingregistret.dk blev oprettet pr. 1. september 2013 på baggrund af Lov nr. 379 af 17/4 2013. Heri har regeringen besluttet, at Anti Doping Danmark skal føre et elektronisk register, der indeholder oplysninger om personer, der har en dopingsanktion. (om Dopingregistret.dk)

Hvilke oplysninger er registreret i Dopingregistret.dk?

I Dopingregistret.dk er den dopingsanktioneredes CPR-nr. og dopingsanktionens udløbsdato registreret. Man søger ved hjælp af et kendt CPR-nr. Det er altså ikke muligt at finde CPR-numre eller kombinere CPR-numre med navne i Dopingregistret.dk. Efter dopingsanktionens udløbsdato slettes al information om den enkelte i registret.

Hvor klager jeg, hvis jeg er registreret i Dopingregistret.dk?

Hvis du står i registeret, er det fordi, du har modtaget en dopingudelukkelse for at have overtrådt enten idrættens regler eller medlemsbetingelserne i et fitnesscenter, der har samarbejdsaftale med Anti Doping Danmark. Du har haft klageafgang, efter at afgørelsen blev truffet.
Mener du ikke, at du har en dopingsanktion, og derfor fejlagtigt er registreret i Dopingregistret.dk, kan du henvende dig til Anti Doping Danmark på kontakt@antidoping.dk eller tlf. 72 240 240.

Hvem kan få adgang til Dopingregistret.dk?

Kun personer med en ansvarsfunktion og/eller ansættelse i en af følgende:

  • Idrættens hovedorganisationer: Danmarks Idræts-Forbund, DGI og Dansk Firmaidrætsforbund, samt organisationernes medlemsforeninger
  • Team Danmark samt fælles organer på dopingområdet
  • Dansk Fitness og Helse Organisation samt organisationens medlemmer
  • Andre som har indgået aftale med Anti Doping Danmark om bekæmpelse af doping
er berettiget til at få oprettet en brugerprofil og dermed få adgang til Dopingregistret.dk.

Anti Doping Danmark godkender brugerprofilen, før man får adgang til Dopingregistret.dk.
Du er selv ansvarlig for, at du opfylder de betingelser, der er for adgang. Enhver aktivitet på Dopingregistret.dk registreres.

Hvordan får jeg adgang til Dopingregistret.dk?

Du kan enten anmode om adgang til Dopingregistret.dk via din private NemID eller via NemID Erhverv.

Såfremt din organisation allerede bruger NemID Erhverv, kan du kontakte din administrator, som kan udstede et medarbejdercertifikat til dig.

HUSK at dit medarbejdercertifikat skal have dit CPR-nr. tilknyttet.

Læs evt. mere om hvordan din NemID Erhverv administrator tilknytter et CPR nummer til dit medarbejdercertifikat.

Hvordan opretter jeg NemID privat?

Du kan finde en brugervejledning til oprettelse af en NemID privat her.

Har du brug for hjælp, kan du kontakte NemID via mail, tlf. eller chat. Se mere her.

Hvordan opretter jeg NemID Erhverv?

For at kunne oprette NemID Erhverv er det nødvendigt at din organisation har et CVR-nr.
Bestil CVR-nr. her.

Du kan finde en brugervejledning til oprettelse af NemID Erhverv her.

Jeg kan ikke få min NemID til at virke?

Hvis du har problemer med oprettelse eller brug af NemID kan du kontakte NemID support her.

Hvad er minimumskravene til min PC?

For at kunne bruge registret er der nogle minimumskrav til din PC.
Alle nedenstående minimumskrav skal være opfyldt for at hjemmesiden virker korrekt.

  • JavaScript skal være aktiveret i din browsers indstillinger
  • Hjemmesiden virker i følgende browsere. Mozilla Firefox seneste version, Internet Explorer version 8 eller nyere, Google Chrome seneste version. Se nærmere her
For at kunne bruge hjemmesiden skal du derfor opdatere din software i forhold til ovenstående.
Derefter kan du prøve hjemmesiden igen.

Hvordan ændrer jeg mine oplysninger på min brugerkonto?

For at ændre dine oplysninger på din brugerkonto skal du logge ind. Herefter får du mulighed for at ændre oplysninger i menupunktet "Rediger profil".

Hvordan behandles data i Dopingregistret.dk?

Parter som har adgang til informationer i Dopingregistret.dk har tavshedspligt og skal behandle informationerne i henhold til bemærkninger til lovforslaget til Lov nr. 379 af 17/4 2013.

Alle personer med adgang til personfølsomme data bliver registreret med oplysninger om, hvem der har tilgået hvilke data og hvornår.
Log-in håndteres af Nets DanID ved hjælp af det fælles offentlige login-system NemID. Dette betyder bl.a. at systemet ikke indeholder brugernavne eller passwords.
Alle data vedrørende CPR-numre deslige registrering heraf bliver krypteret.

Alle data behandles i øvrigt i overensstemmelse med Datatilsynets retningslinjer for applikationer, hvor personfølsomme oplysninger indgår.